Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Förändringar gällande resevaluta

Vid årsskiftet 2017/2018 bytte vi leverantör av resevaluta. För dig som kund innebär det ökad flexibilitet. Följande förändringar gäller från och med 1 januari 2018:

  • För beställning av valuta till kontor behöver vi ha din beställning senast en vecka innan avhämtning då vi inte kommer att ha något valutalager som tidigare. Vi behöver ditt namn och telefonnummer för att kunna genomföra en beställning och du behöver som innan vara kund i banken.
  • För beställning av valuta via REK (rekommenderat brev till postombud) behöver vi samma uppgifter. Du behöver komma in på ett av våra kontor för att genomföra beställningen och betala din valuta. Du kan då, efter att ha fått avisering via SMS, hämta din resevaluta när det passar dig hos ditt närmaste utlämningsställe. Leveransen tar normalt 2-5 vardagar, porto tillkommer.

Expeditionsavgift tillkommer för båda alternativen.*

*Du som Nyckelkund kommer fortsatt att erhålla din resevaluta kostnadsfritt. Läs mer om Nyckelkund på tjorns-sparbank.se/nyckelkund.

Valutor från följande länder går att beställa via våra kontor:

  • Australien
  • Danmark
  • Euro
  • Hong Kong
  • Japan
  • Kanada
  • Kroatien
  • Norge
  • Nya Zeeland
  • Polen
  • Schweiz
  • Singapore
  • Storbritannien
  • Sydafrika
  • Thailand
  • Tjeckien
  • Turkiet
  • Ungern
  • USA
Stäng Skriv ut