Den här webbplatsen använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av webbplatsen. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Läs mer om cookies och hur du kan stänga av dem.

OK
Till textinnehållet på sidan. Tryck Alt+S

Hej! Hur kan vi hjälpa dig?

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor.

Ställ din fråga här

Om du inte är nöjd

Ek i solljus

För oss på Tjörns Sparbank är det viktigt att du som kund är nöjd med våra tjänster, produkter och med vårt bemötande. Det är viktigt för oss att ta missnöjda kunders klagomål på största allvar, att rätta till eventuella fel som uppstått och att klara ut tveksamheter.

1Vänd dig till din kontaktperson eller ditt bankkontor

För att ditt klagomål ska tas om hand på enklaste och snabbaste sätt ber vi dig att först och främst vända dig till din kontaktperson eller ditt bankkontor. Ett samtal kan ge kompletterande uppgifter och ofta kan problemet klaras upp direkt. Kontoret har de bästa förutsättningarna att ta fram aktuellt material och ta reda på vad som sagts i samtal med bankens personal. 

Här hittar du telefonnummer och adress till våra bankkontor.

Ett tips är att alltid spara affärsdokumentation, till exempel avräkningsnotor, kontoutdrag, depåredovisningar, som du får från oss.

2Om du inte är nöjd med kontorets beslut

Om du inte är nöjd med det besked du fått kan ärendet prövas på nytt. Prövningen görs av bankens klagomålsansvarig. Beskriv vad du tycker är fel och vilket kontor du haft kontakt med.
 

Skriv till bankens klagomålsansvarig på adress:

Tjörns Sparbank
Klagomålsansvarig 
Box 55 
471 21 SKÄRHAMN

3Är du fortfarande inte nöjd

Om du efter omprövning av bankens klagomålsansvarig fortfarande inte är nöjd kan du vända dig till:
 
Konsumentvägledaren i din kommun

Lämnar kostnadsfritt information och råd i bank- och försäkringsfrågor.
 
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Konsumenternas Bank- och finansbyrå är en självständig rådgivningsbyrå, som avgiftsfritt lämnar vägledning i frågor inom bank- och värdepappersområdet. Byrån står i kontakt med klagomålsansvariga i banker och värdepappersinstitut.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm
Telefon 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se
 
Konsumenternas Försäkringsbyrå

Konsumenternas Försäkringsbyrå är en självständig rådgivningsbyrå som avgiftsfritt lämnar hjälp och vägledning i försäkringsärenden som gäller privata försäkringar.

Konsumenternas Försäkringsbyrå
Box 24215
104 51 Stockholm

Besöksadress: Karlavägen 108
Telefon 0200-22 58 00
www.konsumenternas.se

 
Konsumentverket (Hallå konsument)

Hallå konsument
Box 48
651 02 Karlstad

Telefon 0771-525 525
www.hallakonsument.se

 
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
ARN är en statlig myndighet som fungerar ungefär som en domstol och har som huvuduppgift att pröva tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Anmälan görs av konsumenten. ARN lämnar rekommendationer på hur en tvist bör lösas.

Allmänna reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

Besöksadress: Kungsholmstorg 5
Telefon 08-508 860 00
www.arn.se

 
Allmän domstol

Du kan även vända dig till allmän domstol för att få ärendet prövat.
www.domstol.se

Stäng Skriv ut