Hoppa till textinnehållet

Hej, vi hjälper dig gärna!

Välkommen att skriva din fråga nedan för att snabbt få svar på vanliga frågor. 

Skriv din fråga här

Ha råd när du har tid.

Kontakta oss gärna

Lokal kundservice

0304-67 68 69

Kundcenter Privat

0771-22 11 22

Kundcenter Företag

0771-33 44 33

Spärrservice

08-411 10 11

Följ oss!

På Facebook och Instagram kan du ta del av det senaste från banken, det lokala föreningslivet och mycket mer.

  

Aktuellt just nu

Fondtävling för årskurs 9 Tjörn

Tävlingen där Tjörns alla niondeklasser tävlar mot varandra. Varje klass sätter samman en fiktiv fondportfölj. Bäst utveckling vid tävlingens slut vinner!

3 månaders bolåneränta:
2,29%
1 år 2 år 3 år 4 år
2,09% 1,99% 1,75% 1,80%
Gäller från och med 2020-01-03

Vill du bättre koll dina lån?

Genom att slå ihop dina smålån hos oss får du bättre koll och kan sänka din månadskostnad.

*Ett lån på 100 000 kr till 5,23 % i nominell ränta (rörlig 200210) med en återbetalningstid på 5 år, aviseringsavgift 0 kr och uppläggningsavgift 0 kr ger en effektiv ränta på 5,36 % (vid onlineansökan och avisering i internetbanken).

Kampanjpris Företagspaket Plus!

Se till att du har alla de banktjänster du behöver till vardags i ditt företagande. Prova Företagspaket Plus för 900 kr* under ett år.

*Erbjudandet gäller dig som inte har Företagspaket Plus idag och till och med 31/12 2020. Ordinarie pris 1 200 kr/år.

Företagspaket

Vad är en sparbank?

Tjörns Sparbank är en fristående och lokal sparbank och den enda banken i världen med huvudkontor på Tjörn. Som sparbank har vi inga ägare och vi drivs utan enskilt vinstintresse. Allt vårt överskott stannar lokalt, till nytta för våra kunder, bygden och föreningslivet.

Därför ställer vi frågor om dig och din ekonomi

Lagen om penningtvätt ställer krav på att banker och andra finansiella bolag har god kunskap om sina kunders ekonomi och affärsrelation. Vi som bank har också skyldighet att löpande följa upp att informationen vi har är aktuell. Därför ställer vi frågor när du besöker ett bankkontor eller per brev, i internetbanken och appen.

Varning för falska samtal

Ett vanligt bedrägeriförsök är när bedragare ringer och påstår att de är från banken eller polisen. De vill komma åt koder från dosan eller att du loggar in med Mobilt BankID. Om du får den här typen av samtal - lägg genast på. Har du lämnat ut koder, kort- eller kontouppgifter? Kontakta oss på telefon eller besök ett kontor.