Det finns några saker du behöver göra för att allt ska funka.
-
Innan du fyller 18
Se till att du har Mobilt BankID
För att kunna använda alla tjänster i vår app och för att logga in på andra webbplatser och appar behöver du ett Mobilt BankID.
Du behöver ta hjälp av en förälder för att uppgradera från Mobilt SäkerhetsID till Mobilt BankID.
Så uppgraderar du från Mobilt SäkerhetsID till Mobilt BankID -
När du fyllt 18
Uppgradera dina banktjänster och bli Nyckelkund
Logga in i appen efter några dagar. Då har du fått en länk där du kan uppgradera dina banktjänster och samtidigt bli Nyckelkund. Det kostar ingenting.
Har du inte fått en länk i appen? Välkommen till närmaste bankkontor så hjälper vi dig.
Det finns några saker du behöver göra för att allt ska funka.
-
Innan du har fyllt 18 år
Se till att du har Mobilt BankID
För att kunna använda alla tjänster i vår app och för att logga in på andra webbplatser och appar behöver du ett Mobilt BankID.
Du behöver ta hjälp av en förälder för att uppgradera från Mobilt SäkerhetsID till Mobilt BankID.
Så uppgraderar du från Mobilt SäkerhetsID till Mobilt BankID -
När du har fyllt 18
Svara på några frågor i appen
Vi behöver känna till dig och din ekonomi, och förstå hur du kommer använda bankens tjänster. Logga in och svara på frågorna, det tar bara några minuter.
Uppgradera dina banktjänster
Logga in i appen efter några dagar. Då har du fått en länk där du kan uppgradera dina banktjänster.
Har du inte fått en länk i appen? Väkommen till närmaste bankkontor så hjälper vi dig.
Bli svårlurad
Bedragare hittar hela tiden nya sätt att försöka luras. Ju mer kunskap du har om hur det kan gå till, desto lättare är det att undvika att bli lurad.
Här kommer några bra kom-ihåg-regler:
- Låt ingen annan använda ditt konto, du kan bli utnyttjad och indragen i brott.
- Använd aldrig e-legitimation (som BankID) eller din säkerhetsdosa om någon oväntat kontaktar dig, det är nyckeln till dina pengar.
- Lämna aldrig ut koder, lösenord eller kortuppgifter. Om det ändå hänt – spärra omedelbart.